Den mystiska hunden...

Igår kväll var jag, Gizmo & Leeloo med om något mystiskt och oförklarigt. Vi var ute och gick på vår kvällspromenad i regnet. Jag har på mig min tjocka jacka med luvan. Plötsligt hör jag Gizmo och Leeloo morra till. Jag tittar omkring och sedan vänder jag mig om.

Där står plötsligt en hund, utan koppel, utan halsband och en hundras jag aldrig sett tidigare. Kort och strävhårig i en orangefärg, nosen var ljusrosa och ögonen svarta. Han såg ut som en form av "mini" doberman i dragen, hunden stod bara och tittade på oss. Jag såg mig omkring för att se om jag hittade ägaren, men inte en människa så långt ögat kunde se. Han bara stod där och tittade på oss. Vi tittade tillbaka, jag var lite orolig då den var lös och Gizmo och Leeloo har inte haft goda erfarenheter av lösa stora hundar. Men de slutade morra. Och stod bara och tittade på.

Vi stod i kanske en minut och ingen av oss rörde en fena. Jag väntade nog på att se någon springa runt och ropa efter hunden men ingen kom. Så jag började röra på mig långsamt, Leeloo och Gizmo följde mig lugnt. Hunden gick sakta efter oss. Jag vände mig om då och då och såg på hunden och hans såg lika lugn ut hela tiden. Gizmo och Leeloo var lugna de med, ovanligt lugna för att en lös och främande hund gick bakom oss.

Sedan gick han lugnt förbi oss och försvann in i skogen. Vi förstod inget, Gizmo och Leeloo såg efter hunden och verkade både misstänksamma och förvirrade som jag var. Vem var hunden? Hade den någon ägare? Vad var det för ras? Det fanns något mystiskt med den hunden, jag kan inte släppa den ur mina tankar...



Postat av: Monica Hansen

Kanske en skyddsängel?

2009-04-01 @ 17:52:04
URL: http://gingerbeerblog.blogspot.com/





Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0