Världens dilemma!

Nu är Leeloo villig, hon har kommit till det stadiet i löpet att hon är mottaglig. Nu vet vi inte riktigt hur vi ska lösa detta. Tanken med att skicka Gizmo till svärmor är inte det allra bästa lösningen just nu tyvärr då deras tik oxå löper. Att ta dit båda är inte heller den bästa lösningen då det lär vara kallabalik där med 2 löptikar och 2 hanar. Dock är den ena en schäfer så han intresserar sig inte som så.

Att lämna de hemma som planerat är kanske inte heller det bästa. Med tikskyddet på Leeloo och stänkskyddet på Gizmo är en lösning men inte en säker en då de kan komma ut ur de och det är nog inte roligt för de båda. Att ha Leeloo i ena delen av lägenheten och Gizmo i den andra med staketet vid sovrumsdörren är en lösning, men då är frågan, kommer Gizmo att föra massa oväsen?

De andra alternativen är att sambon tar mer Leeloo till jobbet och lämnar Gizmo hos svärmor. Men då kommer det andra dilemmat. Sambon jobbar mellan 13:30-21:30. Jag jobbar till 18:05. Att åka till Nacka sen till Haningen och sen hem för mig är fullt omöjligt, jag kommer att komma hem efter honom. Men att ha hundarna utanför hemmet så länge känns inte heller så roligt.

GAH! När Leeloos löp är över blir det kemisk kastrering för Gizmo utan tvekan. Vi kan inte ha det såhär varje gång hon löper. Och den tidigare tanken med att ha honom hos svärmor under Leeloos löp är inte heller möjligt nu då deras tik nu kommer att löpa under samma perioder som Leeloo. Great....

Leeloo & Gizmo är hos svärmor nu. Löptikarna är på övervåningen och hanarna på nedrevåning. Gah! Det kan inte vara det roligaste, hoppas inte Gizmo är allt för jobbig nu. För han var förfääääärlig förra löpet.

Aaah, snart över, snart över!



Postat av: Lori

Ush vad jobbigt, jag förstår eran dilemma. Rosie är på dag 9 idag och än så länge är det lugnt. Jag har hållt dom isär hela löpet men det ska bli intressant att se vad som händer om ett par dagar. Om jag måste åka hemifrån har jag lämnat Rosie till min man på jobbet. Hoppas det löser sig för er!

2009-04-27 @ 10:45:09
URL: http://lilyhearts.blogg.se/


Postat av: Nina & Astor

Vad jobbigt! :/ Vi har alltid haft tikar (tills nu) och då har det alltid kommit friare som rymt hemifrån.



Astor är kastrerad, tack och lov. Men han är ju en gatukorsning som man ändå inte bör avla vidare på. Hoppas ni kommer på en bra lösning!

2009-04-27 @ 11:46:23
URL: http://astor.blogg.se/


Postat av: Nina & Astor

Okej :-) Men hon blir inte skendräktig då? Det brukar vara jobbigast. Kommer ihåg när jag var liten. Vår schäfertik drog ner alla kläder från galgarna, bäddade och adopterade plastleksaker. Sedan var hon pipig och orolig konstant... Hon fick aldrig egna valpar men hann under sitt liv uppfostra en kyckling och en kattunge. Haha. Givetvis "visste" både hönan och katten att de var hundar efteråt! ;)

2009-04-27 @ 13:11:19
URL: http://astor.blogg.se/


Postat av: Anneli

Men så jobbigt för er. Jag har samma problem också. Och det är inte lätt då jag har haft min dotters tikar boende hos mig när de har löpt. Romeo är så ung ännu så han fattar inte så mycket, men med Yoda är det värre. Han är ju pappa till 5 st, så han vet vad som gäller. Har ändå haft tur med skvättskydd och tikskydd som har suttit på plats så inget har hänt. Men jag förstår precis hur ni har det. Hoppas att det löser sig.

2009-04-27 @ 15:38:09
URL: http://hundisthlm.blogg.se/


Postat av: Evelina

vilken fin header du har :) och söt hund

2009-04-28 @ 11:01:46
URL: http://silverninas.blogg.se/





Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0