Sele - Mode acessoar?

Satt inne hos Linda och läste ett inlägg som hon skrivit om folk som påstår att selen på hundar är "djurplågeri" och för "ytliga småhundsägare". Löjligt och ointelektuellt tycker jag. En sele sätter inte lika hög tryck på nacken och hunden har en betydlig mycket friare rörelseförmåga än med halsbandskoppel. Det är anledningen till att mina hundar bär sele.


Men hur ser ni på detta övriga hundägare? Anser ni att selen på hundar är fel?



Postat av: Louise

Själv har jag alltid haft halsband på dem hundar jag passat. Men min systers valp har vi alltid sele på, pga hon hade halsproblem (opererad) och föratt vi inte vill ha för högt tryck på nacken. Så jag tycker absolut det är bättre med sele.



/Louise

2009-03-09 @ 17:37:24
URL: http://www.wizy.bloggsida.se/


Postat av: Matilda och Ebba

Jag håller med i allt du säger, Ebba har absolut sele

2009-03-10 @ 17:30:23
URL: http://ebba.doggyblogg.se





Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0