Uppdatering

Jag vet att jag varit värdelös på att uppdatera Gizmo & Leeloos blogg och jag ber om ursäkt för detta. Det har varit en massa att göra med flytten och jag skäms över att säga att jag prioriterad min egen blogg. Men nu ska jag ta mig tiden att skriva lite om Gizmo och Leeloo och deras upplevelse med flytten.
Den 27 februari flyttade vi in i vårt sprillans nya hem i Sätra. En 2½:a på 64 kvm och som är helt nyproducerad. Gizmo och Leeloo tyckte att det var jätte spännande och man såg att de genast trvides med lägenheten. Framförallt de stora ytorna de nu hade att röra sig på helt fritt hur de behagar. Att kunna jaga varandra runt soffbordet och rulla i nya mattan var bland det bästa. De fick även en fårmatta för att kunna ligga på och sova eller smaska på något gott.
Sedan fick de en plats för matskålarna, en fin burk för maten och även deras stora och fina leksakslåda som är fylld med leksaker att busa med och sprida runt hela hemmet. Område ute tycker de starkt om, just för att det är många stora öppna ytor och massa grönska överallt. Nya dofter och nya områden.
 
De har ett skåp i köket i deras höjd och där finner de maten och alla godisar. Sedan har den en egen låda i garderoben med kläderna och annat mjukt som handdukar och selen.
Leeloo är en ny hund, det kan jag lova. Hon går med svansen högt upp i luften och springer fram till dörren så fort jag säger att vi ska ut, vilket hon aldrig gjorde förr. Nu äter hon 2-3 gånger om dagen, vilket hon inte gjorde förr. Nu kan hon ät ai lugn och ro, när hon vill och hur mycket hon vill och det visar hur trygg hon känner sig i hemmet. De har den stora sängen att sova på, vår säng, en mjuk matta, fårmattan och två saccosäckar. Vilket är Leeloos favorit!
Gizmo är mycket gladare han med. Älskar att vara ute och att följa efter oss hemma, vart vi än går. Står och tittar, sover lite överallt, gömmer sina grinsöron bland möblerna och väntar på att få något gott från köket. Han och Leeloo har kommit närmare varandra och de är båda både gladare, piggare och mer hundar.
De leker mer med varandra, springer runt i hemmet och jagar varandra non-stop.

Med andra ord Gizmo och Leeloo stor trivs i nya hemmet och är lyckliga och glada båda två!



Postat av: Monica H

Mysigt att slöa:)

2009-03-08 @ 19:36:30


Postat av: Michelle

Åhhh va söta :D Denna blogg ska jag spana in!

2009-03-09 @ 15:17:13
URL: http://michellebeit.blogg.se/


Postat av: Hundmodebloggen/Emma

Vad skönt att de trivs så bra i nya hemmet! Och vad fint de har fått det :) De är så söta i sin jättestora säng! :D Eller det är kanske vovvarna som är pyttesmå ;)

2009-03-10 @ 09:20:02
URL: http://poshpoodle.blogg.se/





Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0