Finbesök av Gizmos pappa Gizmo!


Idag kommer Gizmos pappa Gizmo på besök. För er nya läsare som inte vet om Gizmos historia så kan jag lite kort berätta om den och sammabandet med Gizmos pappa och hans namn.

Vi hade bestämt oss att vi skulle skaffa en liten vovve som inte vart så stor, vi var sugna på antingen chihuahua eller yorkshireterrier. Så vi klickade in oss på blocket och sökte. Då hittade vi en underbar söt kull med 4 helt olika valpar. De var den perfekta blandningen, Chihuahua, Yorkshireterrier, Papillon och Toypudel. Genom bilderna föll vi för en vit hanvalp med lite bruna och svarta fläckar och vi hade redan börjat fundera ut lite namn.

Några dagar efter att vi kontaktat uppfödaren åkte vi iväg för att kika på valparna. När vi väl kom dit sprang alla valpar fram, luktade, nafsade och var nyfikna. Efter några minuter försvann alla, utom en, en lite grå/brun fluffboll som satt vid mina ben, luktade och tittade upp mot mig. Jag lyfte lilla valpen, såg honom i ögonen och det var kärlek vid första ögonkast och husse kände detsamma. Då brast vi båda ut samtidigt: Han ska heta Gizmo.

Uppfödaren skrattade till och sa att Gizmos pappa oxå hette Gizmo. Vi skrattade alla och kände att det var ödet att lilla hårbollen skulle bli vår. 1 ½ vecka senare hämtade vi hem vår lilla snutt Gizmo, till vår lilla etta på 25 kvm i Tullinge. Precis då startar jag Gizmos nogg/blogg och en dag strax efter Gizmos ankomst får jag en kommentar. Det är Gizmos pappas matte som hade hittat oss av en slump och även de bor i Tullinge, hur "ödet" är det? Lyckan är stor, vi får se massa bebisebilder på Gizmo och efter det träffas vi då och då för massa bus.

Nu fick ni lite snabbt reda på Gizmos och Gizmos historia!:) Far och Son! Idag blir det massa bilder och skoj!



Postat av: Nina & Astor

Vilken fascinerande historia! :-)

2009-10-18 @ 08:52:30
URL: http://astor.blogg.se/


Postat av: marie och spencer

H hi, va roligt :)

2009-10-18 @ 10:25:17
URL: http://naken.blogg.se/


Postat av: Carina

Vad kul att få veta om när ni skaffade Gizmo

2009-10-19 @ 21:27:13
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/





Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0