Dystert...


Ja vi har det inte lätt just nu. Igår fick Gizmo övernatta hos svärföräldrarna
och vi åkte hem med Leeloo för natten innan sov vi inget alls pga Gizmo och andra orsaker. Så idag runt 14.00 hämtade vi hem honom och galenskaperna började. Han piper efter henne och vill göra allt han kan för att få vara med henne.

Leeloo verkar inte vara villig längre så hon bara ligger och inte säger något eller gör något. Han vill ha henne nära, vill se henne och vara bredvid henne at all time. Tar man bort henne från hans sida så blir han tokig. Så nu ligger de i sängen bredvid varandra och han är äntligen lugn. Vi kan pusta ut och vila huvudet lite.

Så med andra ord blir det tyvärr ingen Hundensdag för oss imorgon tyvärr då Leeloo löper och Gizmo inte är den gladast utan henne, samtidigt har vi ingen som kan passa Leeloo. Så vi missar den tyvärr:(. Men vi hoppas på att få se massa bilder från dagen i några bloggar.

Någon som har erfarenhet av kastrerade hanar? Hur blir de efter att de blivit kastrerade när de möter en löptik?



Postat av: Carina

Vad jobbifgt... Vi har kastrerat Tyson och han bryr sig inte om tikar som löper... Fast det kan säkert vara olika från hund till hund. Hoppas ni får en lugn natt

2009-09-19 @ 21:39:44
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/


Postat av: Anneli

svar: jättegärna nästa helg

2009-09-19 @ 23:31:42
URL: http://hundisthlm.blogg.se/


Postat av: Marika, Totoro & Dollie

Åh nej :(

Alltid lika jobbigt...



Jag ska försöka ta många bilder idag

2009-09-20 @ 09:03:43
URL: http://iloveto.blogg.se/


Postat av: Matilda och Ebba

Uuu förstår att det måste vara jättejobbigt!



Min kompis kastrerade sin chihuahua och han har blivit mkt lugnare (även fast han inte var helt hysterisk så förut, men det märktes tydligt på honom i alla fall). Förut kunde inte min tik och han vara nära varandra innan, under eller efter hennes löp för han var på och pep och sådär, men nu leker dom precis som vanligt. Plus att min kompis tycker att han blivit allmänt gosigare och keligare. Så jag har bara positivt att säga.

2009-09-20 @ 09:38:21
URL: http://ebba.doggyblogg.se


Postat av: Mikkan

Våran ena vovve dario är kastrerad. Han kan vara lite på Siba ibland när hon löper, och som flörta lite med henne och fösöka hoppa på henne. Men de är inte så mycket och han gnäller inte efter henne eller något om dem skulle vara i olika rum.



Men å andra sidan, ska man inte para tiken eller hon av någon annan anledning måste vara osterliserad hade jag nästan satsat på de ist. Det är lite dyrare men de är mycket vanliga att tikar får juvertumör än att hanhundar får problem med cancer i testiklarna som jag förstått de.

Dessutom är livmodersinflamation jättevanligt hos tikar, men man ska självklart kolla upp ev biverkningar av båda ingreppen såklart ^^ Ring runt och prata lite med olika vetrinärer, dem vet ju faktsitk oftast bäst :) Hoppas jag inte lägger mig i för mkt nu, lycka till hur de än blir // mikkan

2009-09-20 @ 12:09:00
URL: http://fluffdog.blogg.se/


Postat av: Anna & Pepzi

Jag har kastrerat pepsi och han bryr sig inte om löptikar längre, har annars inte märkt någon skillnad på humöret han är lika busig som vanligt.

2009-09-23 @ 21:27:14
URL: http://annaochpepzi.blogg.se/





Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0